Posted by : Hazamee Tuesday, November 4, 2014

Masa masuk Form 5, 
3 November, bermulanya peperangan antara kami dengan masa hadapan yang menentukan kami dimana kami akan berada. Sama ada berjaya atau tidak berjaya. Itu semua di tangan kami.
Hari ni Paper Bahasa Melayu...

Dengan rasa nervousnya & takut terpaksa juga datang ke sekolah untuk menjawab spm. Pukul 7:20, kat tapak perhimpunan. Masing-masing sedang pegang buku and kelihatan nervous. Yang budak2 laki 5P2 ni rasa cam tak ambik spm pun ada. Hahaha. Tangan aku dah start mengigil dan degupan jantung aku tak berhenti. Aku cakap kat Akmal Said.

Aku: Mal, aku nervous gila la.
Akmal: Rilex rilex, tarik nafas pastu lepas.
Aku: Okay okay huhu *Tarik nafas then lepas*
Akmal: Aku pun tengah nervous ni, apa-apa pun kita cuba buat yang terbaik.
Aku: Yosh!! aku try.. *Rasa brsemangat*

Lepas bacaan doa, cikgu bagi tahu "Bertenang, saya tahu kamu semua nervous". Dalam hati aku tak berhenti-henti berselawat.
Masa masuk dewan peperiksaan, degupan jantung aku still tak henti-henti. Aku nampak Pengawas peperiksaan dah sediakan kertas soalan & jawapan kat atas meja kami. Aku pun bergegas ke tempat duduk aku. Lepas duduk, aku berdoa.. " Ya Allah, tenangkanlah diri kami, lapangkanlah dada kami, kuatkanlah ingatan kami, bantulah kami ya Allah". Alhamdulillah, doa ku dimakbulkan. Aku jawab dalam keadaan tenang tanpa sebarang gangguan emosi.

[ GOOD LUCK TO BATCH 97 ]
DO YOUR BEST IN SPM !

Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

- Copyright © 2013 Konnichiwa - Shingeki No Kyojin - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -