Posted by : Hazamee Thursday, May 19, 2016

Assalamualaikum everyone,
  Its been awhile I didnt update my blog. I'll be heading to polimas for kursus askar wataniah after my final examination. So quite busy afterall. I feel kinda lift my shoulder abit because those examination and all subjects killer that killing my mind. Lets not think about it!. Now I only focus on this kursus. I'm really excited for it. Kay, lets stop writing in english. XD 

  Masa dah sampai dekat polimas tu kami kena berbaris dekat cafeteria. Time tu tengah membahagikan platun and aku, Hafidz & Akmal kena tarik. At the end dicampakkan dekat Platun 2. So disitulah bermula 'keluarga' / 'student' bermula..
  
  Kat sana setiap pagi wajib ada PT/Fitness & malam pula water prep. PT pagi ni kami selalu kena buat push up, star jump(PT 10), squad jump, prasupport, fowrdroll, sideroll. Paling tak tahan sideroll satu padang, ramai yang pening+muntah. Tapi aku dengan geng2 aku layan siap gelak2 lagi. Hahahaha. Oh lagi satu, fowrdroll pun satu padang. :'D
Waterprep lak wajib minum air 1.5 litre sebotol. Tapi aku kena 2lit , sebab botol aku sanggah Akmal punya yang 2lit. Ada masa tu aku minum habis, JL tu suruh tambah lagi sapa yang dah habis minum. Mampuih, dah jadi 4 litre bak ang! Habiskan jelah. Berhuhu jugak aku time tu.

Dalam sebulan kursus tu :-
  • Minggu pertama : Minggu kawad ( kawad kaki, majlis pembukaan, etc )
  • Minggu kedua : Minggu kelas ( belajar, training jalan jauh + guna compass)
  • Minggu ketiga :  Minggu medan ( Masuk hutan )
  • Minggu keempat(last) : Perbarisan penutupan, majlis makan malam, sukan, jamuan, 






  So, minggu kawad tu I was fucked up masa exam mengawadkan skuad. Seriously aku tak boleh, aku sendiri berkawad tak apa. Kalau bab bagi arahan, confirm berterabur skuad aku tu. Hahahaha. So far aku boleh berkawad je yang mampu.

  Next, minggu kelas. Minggu ni lah minggu yang kami suka, iaitu tidur. Hahaha. Time JL mengajar mostly ramai gak lah yang tidur. Yang tidur tu lah mulut kena cili. Aku kena siot, tapi bukan sebab tidur. Sebab slow time JL suruh tulis kat whiteboard. Alah, cili apalah sangat. 
Senjata M16.

Belajar pasal peta.

Tidurlah, sayangku... 

Taktik Penyamaran
Spot me if you can!


Training jalan jauh & guna compass.












  Minggu medan, minggu paling aku sukalah sebab masuk hutan. Well, first time camping dalam hutan ni. Dalam hutan tu kami kena buat pangkalan, taktik serang hendap, sentry dan lain2 ilmu yang kami dah belajar masa minggu kedua tu. 


   Minggu Terakhir! Rindu...sayu...sedih..tapi kami tetap senyum !




Kpl Asrul !


Bersama jurulatih jasmani. 








Platun 2.

Hari Sukan

Bola jaring Platun 2 dapat Johan!

Bola tampar Platun 2 beraksi!

Be happy for this moment. This moment is your life. 
Jamuan Platun 2






Don't cry because it's over. Smile because it happened.

PTSB Army


In the sweetness of friendship let there be laughter, and sharing of pleasures. For in the dew of little things the heart finds its morning and is refreshed.


I cannot even imagine where I would be today were it not for that handful of friends who have given me a heart full of joy. Let's face it, friends make life a lot more fun.

Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

- Copyright © 2013 Konnichiwa - Shingeki No Kyojin - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -